Hannah bloggar!

Fjärde dagen med vegetarisk mat och ett nyttigare tänk. Redan! Är förvånad över hur lätt det gått att lämna småätandet och kvälls-snaskandet bakom mig. För en vecka sedan var den lilla godisbiten efter middagen en självklarhet, något som måste till för att jag skulle känna mig nöjd, men ikväll kommer jag inte att ägna den en tanke. Jag kommer inte att tycka synd om mig själv för att jag "inte får" någon och jag kommer inte att sakna den. Inte heller kommer jag att sitta som en uppblåst och till bristningsgränsen stoppad Thanksgiving-kalkon på grund av att jag ätit upp allt det jag lagat "för att slippa slänga". Hur det kommer sig? Jo, ikväll kommer jag att ha ätit min fjärde vegetariska, nyttiga middag i rad. En rätt med smaker och ingredienser som jag verkligen tycker om, är sugen på att äta och aldrig testat i samma kombination tidigare. Ikväll är det spännande att laga och äta mat - en känsla jag sällan upplever då jag lagar mat till bara mig själv.

Mycket är tack vare maten, det vi hittills ätit har varit lätta rätter med mycket smak, men ännu mer är det tack vare sällskapet. Att vara två som hjälps åt och genomgår samma sak får mig att tänka efter den där extra gången, får mig att ifrågasätta om den där tredje portionen verkligen är till för att dämpa hungern (eller bara för att öka den mättnad som redan infunnit sig). Är det vanan eller magen som skapar suget efter "nåt gott" att smaska på till TV:n? Utan min följeslagare (och mentor) Petra hade jag givit upp innan det hunnit börja, gett efter för första frestelse och forsatt leva på mackor, tacos och stekta ägg. Jag trodde inte att man kunde äta så goda saker hela dagarna och fortfarande känna sig nyttig...






/Hannah




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0