Nytt gymkort, och något skrämmande testresultat

Se så, dags att börja flåsa igen!

Började träna med Ninni på nya gymet idag, och vi inledde med en rad tester för att se exakt hur dålig min dagsform är! Jag blev både chockad och förvånad, och fick kanske lite nya perspektiv. Kanske.
Så här gick det;

Kroppsammansättning;
Längd 175,5 + vikt 57.7 gav BMI på 18.7
Fick kommenterat att jag låg på gränsen till undervikt (?) och att jag absolut inte får gå ner i vikt! Jag som ville..?

Kroppsfett % : 27,5 (helt normalt, men jag tyckte det lät för jävla högt?) - OK
Visceralt fett % : 2 (toppen!) - BRA
Muskler %: 27,8 (Haha, fyyy så pinsamt lite!!) - INTE OK

Midjemått: 71 cm
Stussmått: 94 cm
Magmått (navel): 79 cm

Vilometabolism: 1351 kcal

Styrka;

Armhävningar på knä: ynka 14 st (!!) - OK
Jägarsits: 40 sek - OK
Situps: 40 st - BRA (!)

Stretchtest: 46 cm (=under snitt) - INTE OK

Kondition;
Vilopuls: 75 (ovanligt hög, jag var väl stressad?) - OK
Puls efter test: 137 - INTE OK
Målpuls vid träning: 146





Ingen direkt chock att min kondition var kass, men att styrkan ändå blev godkänd kändes märkligt. Nåja, det ska ökas!! Det ska bli excellenta resultat vid nästa mätning om två månader :)
Tyckte att kroppsfettet var skyhögt, men det var också normalt. Siktar på att komma ner i 23 %. Och muskelmassan måste verkligen upp! Herregud så pinsamt.
Blev också lite förvirrad när jag fick höra att jag vägde lite för lite. Jaja, ska inte gå in på det där, men jag vill ju ändå gå ner i vikt...? Nåja, mina mål ändrades i alla fall!

Mål före test och intervju med Ninni: Gå ner i vikt, och minska midjemått och fettprocent
Mål efter test och intervju med Ninni: Öka kondition och grundstyrka, och muskelmassa

Sååå, istället för att äta lite och bränna max antal kcal, ska jag nu äta mycket mera, och bygga muskler. Hrm. Fick dock inga riktlinjer angående kcalintag, då Ninni tycker att jag ska sluta tänka på sånt. Känner mig lite osäker inför det.

Så kan det gå! Vi får väl se hur det fortlöper...









Kommentarer
Postat av: Tina

Äntligen lite sundare tankar i din skalle snygging!!! ;) Jag kan hjälpa dig med att äta för mycket eftersom jag konstant äter för Det är skitlätt!

2010-04-12 @ 19:44:37
URL: http://pterno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0