PANIKDIET!

Bra grej: Jag ska till Miami den 4e-8e februari!
Dålig grej: Jag ser ut som en flodhäst. Som ätit upp en annan flodhäst.

Miami alltså, en spontangrej som bestämdes igår. Det ska bli helt galet kul, men som sagt så vill jag kanske gå ner typ 10 kg tills dess, eh. Inte möjligt, så jag satsar på att kanske gå ner... två?
Jag har en vecka och fyra dagar på mig. Jag skulle kunna köra The Lemonade Diet som jag nämnde, men det går fan inte, haha. Det måste vara genomförbart. Dessutom måste jag orka med långa, jobbiga skoldagar. Alltså blir det LCHP - Low carb High Protein, eller en typ av ketogen diet. Jag blir av med vätskan åtminstone, så även om jag inte blir av med fett, sker en illustion av att jag gjort det ;)

Alltså, minimalt med kolhydrater, och mycket protein. Till skillnad från LCHF så frossar jag inte loss i smör och grädde, utan tar det liiite mer lugnt med just fettet. Dels för att hålla nere kaloriintaget, och dels för att jag aldrig någonsin kommer att tro att det är bra för kroppen. Däremot så äter jag självklart mer fett än annars.

Köpte idag;

- 800g Pangasiusfilé (laxen var dyr)
- 1 kg kycklingfilé
- 1,5 kg köttfärs (äter ju egentligen inte köttfärs, men det är billigt, och så ville Fredrik ha det)
- Mini Babybel-ostar att äta som mellanmål (lightversionen, innehöll lika lite kolhydrater men mindre fett)
- Stoooorpack ägg!
- cremé fraiche 13 %, smaksatt med karljohansvamp (2 g kolh/dl)
- 500 g (!) brieost (ja, detta är en GOD ursäkt att äta brie!)
- Minikeso (endast ett halvt gram kolhydrater mer än i vanlig, och mindre fett och kalorier)
- sojamjölk
- avokado
- tomater
- färsk spenat
- alfalfagroddar

Så jag har en massa gott under veckan! Ska inte festa loss på brieosten direkt, men det är en bra grej att ta en liten bit till kvällen, eller hur man nu vill. Mättar väldigt bra, och man behöver inte så mycket! Detsamma gäller övrigt fett, jag tänker liksom inte go crazy bara för att jag "får" äta bearnaisesås direkt.

Idag har det hittills blivit typ ägg och avokado, både till frukost och lunch, plus grönt te, en bit ost och några tomater. Totalt ca 700 kcal.
Tråkigt är att jag känner mig lite krasslig, så jag hoppas verkligen att det inte hinner bryta ut nåt nu! Dels drabbar det ju dieten, men också skolan. Jag har inte tid att bli sjuk nu. Är det mycket kolhydrater i c-vitaminbrus...?

Nu ska Fredrik laga sina special-järpar till mig! MUMS!

Håll tummarna för mig nu :)








Kommentarer
Postat av: tina.

Hejja hejja! eller kanske inte för mycket.. det var ju bara en vecka tills du sku åka!Fan jag vill också till miami och ha ditt midjemått...

2010-01-27 @ 18:00:43
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Petra

Tack för pepp, det behövs! :)

2010-01-27 @ 18:10:55
URL: http://pejtras.blogg.se/detox

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0