Keto-helg!

Åkte hem till Åland i helgen med Fredrik, och myste lite med mamma och pappa. Föll jag för matfrestelserna? Jodå, men inte dåliga sådana :)

Lördagen såg ut så här;

Frukost:
Kokt ägg, fyra ostskivor, 1/2 avokado
Lunch: Proteinpannkaka! Godaste på läääänge...
Middag: Avokado och räkröra utan toast till förrätt, stoooor bit oxfilé med hemlagad bearnaise och lite sallad till huvudrätt, och så kaffe och min egenkomponerade low-carb-tårta till efterrätt! SLURP! Jag kan ju nämna att familjen åt samma tårta till efterrätt och tyckte den var jättegod :)
Kvällsgott: Ett halvt glas rött vin, en bit brie, och två små bitar päron...

Päronet var alltså min synd, haha. Och tårtan innehöll ju sin andel kalorier, minst sagt. Men minimalt med kolhydrater!

Vägde mig också. Det var positivt besked :D
Äääälskar när en diet faktiskt funkar!  (Vi ska dock komma ihåg att så fort jag börjar äta kolhydrater igen så går jag upp 1-2 kg, så det beror på vad man menar med "funkar". Den funkar definitivt tillfälligt, och just nu är det exakt det jag behöver...)

Nu ska jag äta god fisk till middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0