Dessa lördagar

Igår var det lördag, och då hade jag ätardag. Och hoho vad jag åt onyttigheter. Två pizzabitar på IKEA som någon sorts lunch, urk. Sen på kvällen slog det till rejält, hehe...; glass med kladdkaka (stor portion), chips (halv påse), och lite smågodis. Herregud. Jag kan mitt frossande. Min enda tröst är bara att vissa är värre.

Det är såna gånger jag tänker, att det vore bra om man bara kunde spy upp allt, och bli av med den där ät-ångesten. Men insikten att jag verkligen vore vrickad då, och att det liksom gått för långt, är för stor. Om jag nu verkligen vill bli av med just den ångesten, så är det fan bara att låta bli att äta. Känns lite vettigare.

(Det är iaf sånt jag måste intala mig själv)



NU är det dags för ett något sent, men betydligt nyttigare mål mat. Min söndagsfrukost/-brunch;

En skiva Rågform med avokado (fanns inte), färskost och kallrökt lax! Till det, ett kokt ägg och en stor kopp gott, grönt te.

Eller kanske det kan räknas som lunch? Klockan är ju snart 12!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0