Matdagbok eller kcal-dagbok?

Jag undrar om jag ska börja fylla i matdagbok igen, på Piggelino. Jag tror jag åt mindre då när jag gjorde det? Man liksom hetsar sig själv till att äta mindre, och känner sig nöjd när man ätit lite. Och just nu har jag ingen koll alls på hur många kcal jag stoppar i mig? Kan tänka mig att alla nötter och torkade bär/torkad frukt drar upp energivärdet en hel del! Det är ju iofs inte skitmat direkt. Men man måste ju äta även sånt med måtta.

Idag har jag nog ätit helt ok, förutom middagen...

Frukost: Två rågskivor med ägg
Mellis: Äpple
Lunch: STOR vegetarisk sallad, pyttelite pasta
Mellis: En näve nötter och mullbär/gojibär
Middag: Eh... ingen orkade laga nåt (fy!) så jag åt en skiva rågbröd med färskost och en liten skål med minikeso, + grönt te.


Sååeeeh, eftersom jag inte åt så mycket till middag, känns det som att man fåt äta lite gottis nu på kvällen till filmen? Tänkte vispa ihop lite lightmousse till mig och Fredrik, till och med han gillar det! MUMS!
Just den här sorten innehåller totalt 182 kcal/portion, om man delar den på två. Och den är helt STÖRT GOD!


Angel Delight - No added sugar, men desto mer sötningsmedel!

Jag vet, man ska inte rekommendera såna här produkter, och jag lovar att inte göra det för ofta... men den är faktiskt helt sanslöst god. Jag brukar äta den på fredagar om jag är gottesugen, men nu är det dags för lite onsdagsmys, haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0