Muffinsexperiment...

...kan gå precis hur som helst.

Dagens gick väl... sådär. Gott var det (smeten var typ dödsgod) men inte såg de ju direkt fina ut! Eller jo, sekunden jag tog ut dem från ugnen var de fina. Sen sade det psssssssss och så sjönk de ihop. Nåväl, inte blir de finare där de hamnar sen ändå.
Det blev bananmuffins och chokladmuffins, plus en "tigerkaka", haha. Blev så sjukt mycket smet...



Fem sekunder efter uttagningen ur ugnen


"Tigerkakan", haha!

Jag håller på arbetar fram ett magiskt recept. Men vägen dit är lång...




Dagens:

Frukost:
Proteinshake
Lunch: Ägg med ost, kesella med hallon
Mellanmål: 6 st muffins (de är ju inte direkt stora...)
Fika på stan: Grönt jasminte
Middag: Tonfiskröran från igår, med ostgratinerad broccoli igen (fantasin flödade...)
Träning: Gym 1 h + hiphop-/dansklass med Patric! Så sjukt roligt!
Efter träning: 25 g vassleprotein
Kvällsmål: "Plocktallrik"; 1 skiva FiberRik med ost (bröd!), det sista av tonfiskröran, en osttrekant, ett ägg, massa gurkskivor, rött te... och så kesella med bär.  Jag var hungrig! :)

Och ÄNDÅ blev det ynka 1303 kcal idag... jag fattar inte. Imorrn ska jag fan äta rejält. Eller nej förresten, imorrn är det ju vilodagen som Jessica tvingat på mig! Då ska jag inte äta så mycket. Men på fredag ska jag köra tung skivstång, och så kommer mamma och hälsar på! Perfekt tillfälle att äta mycket mat :)

God natt!

Kommentarer
Postat av: tina.

Nu har jag mailat scitec för att kolla om det går att beställa hit eller om det blir orimligt dyrt.. men du får gärna säga till nästa gång du beställer så hakar jag på! vill också baka roliga saker...

2009-05-08 @ 11:07:33
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Petra

Absolut! Men det lär kanske dröja ett tag nu när lagret är välfyllt :) Du kanske skulle smaka lite på de jag har så att du vet vad du har att vänta?

För övrigt borde vi träna ihop i sommar. Jag har ju en tendens att bli årets latmask under sommarmånaderna...

2009-05-08 @ 13:31:09
URL: http://pejtras.blogg.se/detox
Postat av: tina.

Hehe... jag tackar inte nej till sällskap! Mina vänninor är inte så flitiga när det kommer till sånt ;)

2009-05-11 @ 17:07:54
URL: http://pterno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0