Yoga hemma...

...är väl sådär. Men jag prövade ändå min nya yoga-dvd ikväll, Fitness Yoga - Inre och yttre styrka, och det visade sig att Blossom Tainton är rätt behaglig att lyssna på. Det som skulle blivit bara en halvt oseriös testsession på 30 minuter, blev ett fullt pass på 64 minuter, bara sådär. Fattade ingenting när det var över, men nu har jag småvärk i hela kroppen, haha.

Dags att köpa en yogamatta snart kanske? Onödigt om jag nu inte fortsätter med det här hemma-yogandet, vilket jag antagligen gör så länge jag inte har en skön matta... men de är ju inte så värst dyra, så det kanske vore nåt.


Dagens;

Frukost: 1 dl dinkelgryn (okokta) med 1,5 dl miniyoggi, stor kopp grönt te (goji-havtorn, mums!)
Lunch: Kesellan med hallon och kiwi som jag skrev om igår. Lite klen lunch, men jag var inte så hungrig.
Middag: Wokad vitkål med champinjoner, broccoli, lättgrädde (4 %)  och turkisk lättyoghurt. (mindre än 200 kcal/portion!)
Efterrätt: 2 dl miniyoggi. Det är så jävla gott...
Kvällsmål: En skiva grovt bröd med mjukost, två äggvitor, stor kopp grönt te, och så lite mera miniyoggi :)


Totalt kaloriintag: 959 kcal

Lite lite kanske. Får fortfarande en liten kick av att hamna under 1000 märkte jag... men jag tränade ju inte hårt idag, så det skadar knappast att jag ligger lite under kalorinivån nån gång.

Kommentarer
Postat av: tina.

jag har en yogavideo som väntar på mig med... skulle va bra o mjukas upp lite men jag gillar ju mjölksyra och att pumpa skiten ur mig så jag har lite svårt att motivera mig...Men det jag skulle säga var att en yogamatta kan även användas till roligare träning så det är ett bra inköp =)

2009-03-26 @ 08:05:43
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja, jag tror bestämt att jag ska investera i en :)



Vet precis vad du menar med yogamotiveringen, känns så... lamt liksom. Men testa nån tuffare variant kanske? Det KAN ju vara rejält jobbigt!

2009-03-26 @ 10:59:43
URL: http://pejtras.blogg.se/detox
Postat av: Sofy

Oj, även om du inte tränade idag känns det som att under 1000 kalorier är alldeles för lite för att skapa en vältränad kropp. Nu har jag inte sett nån helfigursbild på dig så det är svårt att avgöra om du verkligen behöver gå ner i vikt, eller snarare omfördela mellan fett och muskler, men min erfarenhet är att man inte kommer dit via minimumintag.



Träna hårt, ät rätt i stora portioner! Jag efterlyser mer fett i din kost, avokado, nötter etc. Fett får dig att bränna fett!

2009-03-31 @ 08:55:32
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.comw
Postat av: Sofy

Oj, även om du inte tränade idag känns det som att under 1000 kalorier är alldeles för lite för att skapa en vältränad kropp. Nu har jag inte sett nån helfigursbild på dig så det är svårt att avgöra om du verkligen behöver gå ner i vikt, eller snarare omfördela mellan fett och muskler, men min erfarenhet är att man inte kommer dit via minimumintag.



Träna hårt, ät rätt i stora portioner! Jag efterlyser mer fett i din kost, avokado, nötter etc. Fett får dig att bränna fett!

2009-03-31 @ 08:56:23
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.comw

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0