Piggelino och kaloriförbrukning

Veckans tips: Piggelino!

Toppenbra träningssite som håller koll på kaloriintag och konditionsnivå, magmått och muskelmassa. Typ. Väldigt bra hjälp till väldigt mycket! Jag använder den främst för att hålla koll på vad jag äter, eller hur många kalorier jag stoppar i mig (på ett ungefär). Jag är för lat för att räkna själv...

Fyllde i lite olika test på lite olika sidor för att få ett hum om mitt basala kaloribehov, och ungefär hur mycket jag behöver stoppa i mig för att minska hälsosamt i vikt (och inte självsvälta på ett äpple om dagen). Kom fram till någon form av medelresultat (sidorna gav ibland något olika svar), och det lyder ungefär såhär;

Basal energiförbrukning
Beräknad BMR (kcal/dag):
1400-1600

Aktiv kaloriförbrukning
Beräknad ACR (kcal/dag):
1700-1900

Ditt dagliga proteinbehov (g/dag):
76
Ditt dagliga kolhydratbehov (g/dag):
168
Ditt dagliga fettbehov (g/dag): 27

Ditt dagliga kaloriintag vid bantning (kcal/dag):
1200-1300


Det är frestande att äta så mycket mindre än 1200 kcal... jag håller mig lätt under 1000 om jag så vill, men det är ju som att svälta sig själv. Jag måste banka in att det är hälsosammare att gå ner långsamt, och äta tillräckligt, än att falla för frestelsen att gå ner snabbt... jag är ju så otålig!? VILL BLI SMAL, NU!
Men ja, om jag ska hålla mig till runt 1300 så går det ganska bra skulle jag säga! Jag matar in allt jag äter på Piggelino, och så håller den koll på hur mycket jag fått i mig av allt. Har märkt att jag tenderar att äta lite för mycket fett... nyttigt iofs, men ändå. Och så åt jag alldeles för lite protein! Fick värsta paniken och tryckte i mig äggvitor, kyckling och keso för glatta livet, och vips så åt jag för mycket... så kycklingen får ryka tillsvidare. Tycker inte om.
Men OJ vad jag älskar keso och kesella! :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Måste bara säga en sak: Att läsa den här bloggen är som att läsa något jag själv skrivit. Som en sida ur mitt eget huvud. Kram

2009-03-04 @ 17:12:10
URL: http://rebeccasecrets.blogg.se/
Postat av: tina.

Du kanske sett mitt inlägg med 10 skäl till att inte skynda ner i vikt??

2009-03-05 @ 08:24:45
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Petra

Rebecca: På tiden att du säger nåt, Johno har skvallrat att du läser ;)



Tina: Ja! Och det var lite "medhåll" jag behövde!

2009-03-05 @ 19:33:30
URL: http://pejtras.blogg.se/detox

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0