FETT

Jag äter alldeles för mycket fett?

Nyttigt fett visserligen (förutom vissa mörka chokladbitar som tycks slinka ner ibland...hrm), men som sagt så äter jag väldigt mycket av det. Runt 50 g per dag, och min kropp behöver tydligen bara 27 g... hehe.  (I lördags åt jag hela 110 g fett, men då kom det från helt andra källor än nötter och avokado, hoho)

Men jaha, ska jag sluta äta nötter och avokado då eller?! Känns ju trist. Men jag ser ju inga förbättringar kroppsmässigt så nåt måste ju göras...

...och jag äter ju faktiskt en hel del paranötter...

Kommentarer
Postat av: tina.

En liten påse nötter kan innehålla upp till 500 kcal läste jag i en tidning nyss... så nu förstår jag varför det heter bara 3-4 nötter i isodieten...personligen bryr jag mig inte så mycket. Nötter är gott.

2009-03-24 @ 12:53:29
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag har lagt paranötterna åt sidan ett tag iaf. Nötter ÄR ena riktiga kaloribomber, men man måste ju komma ihåg allt det goda man får i sig också... så jag kan inte hålla mig ifrån nötter och frön helt och hållet, aldrig. Och det tror jag inte att man ska heller.



Men som sagt, en liten paus med paranötterna. Jag tycker nog lite för mycket om dem :)

2009-03-24 @ 14:23:52
URL: http://pejtras.blogg.se/detox

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0