Kusinboost och ny vecka

Träffade min tjusiga kusin ute på krogen i lördags. Dang vad smal hon var, snyggare än någonsin! Vet inte om hon gått ner i vikt, eller om hon bara såg toktjusig ut ändå, med det känns som det kvittar. Vilken pingla!

Såå.... jag fick både ångest, och inspiration. Det enda jag gjort under tre veckors tid är att äta som en gris. Och jag har ätit godis! Massor! I veckorna, som jag aldrig annars gör. Och min lama ursäkt har varit att "jag har varit så stressad och tyngd av studier, så jag måste få unna mig lite gottis".
Visst det har inte varit groteska mängder, men det har varit ofta... fyy. Sen när tentorna väl var slut, och allt gick precis som det skulle, så var ursäkten istället att "jag var minsann värd lite gottis"! Haha, vilken jävla sopa jag är. När jag kom hem till Åland i helgen kände jag mig fetare än någonsin. Eller, iaf lika fet som i julas. Vägde mig med panikångesten i halsen, men kunde konstatera att jag konstigt nog inte gått upp mer än ett halvt, ett kilo? Jag var säker på att jag skulle tjinga in 60-strecket igen, men som väl var, icke! Har dock inte tagit mina mått än... nåja. Vad jag än ha gått upp och ökat med, så har jag fan gjort mig förtjänt av det... fy så jag har hållit på! Och igår åt jag CHIPS!

Men idag var det en ny dag, utan godis och chips;

Frukost: En rågskiva med ost, två äggvitor, 150 g kesella med ananas, vitt te.
Lunch på jobbet: Ceasarsallad utan krutonger, och lite dressing
Middag: Sallad med avokado, tomat, lite päron och biffstek.
Promenad 40 min
Kvällsmål: Tre kokta äggvitor med lite Kalles, fyra skivor skinka, 150 g kesella med ananas, och rött te med mjölk.

Ska hålla igen nu, för fan. Kan bli en bra grej, det här nya jobbet. Man hinner inte äta, haha!


Kommentarer
Postat av: Alex

Säg inte det ... Du vet ju hur det är när man jobbar nånstans där det lagas mat om man inte passar sig ... :)

2009-06-23 @ 18:57:47
Postat av: Petra

Jag gillar din positiva inställning.

2009-06-23 @ 19:42:32
URL: http://pejtras.blogg.se/detox
Postat av: Anonym

Hahaha! Absolut



Men idag var du ju tydligen duktig trots svår frestelse :)

2009-06-23 @ 22:26:47
Postat av: Kusin vitamin

Äsch, d ligger i släkten, juh!

2009-06-23 @ 22:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0