Anna Skipper skulle ha fått en stroke.

Haha, värre än så här blir det nog inte, näringsmässigt!

Frukost kl 10.30:
En halv pumpafrösmörgås med skinka som jag stal från köket på jobbet.
"Lunch" kl 14: Eh... ett stort glas Pepsi max. Lite jordgubbar.
Mellanmål kl 16: Återigen och nosar i köket. Fiskade upp en bit kyckling som jag åt i en enda tugga, med en potatisklyfta och lite guacamole.
Mellanmål två kl 17: Blodsockerfall! Klämde i mig lite mjukglass direkt från maskinen!

Så, småätande hela dagen, mest för att det aldrig finns tid att äta på jobbet. Man slänger i sig nåt när man har tid, på stående (eller springande) fot.
Man märker inte av att man blir så hungrig, men man känner att man blir trött! Och då är det lätt att man griper efter nåt snabbt och lätt... ska filura på nåt smidigt att ta med. Känns dock som att man knappt har tid att blanda en proteinshake! Men jag tror jag ska börja med det.

Eh ja, när jag kom hem efter den här magnifika dagen utan någon som helst riktig mat, så fortsatte jag så här;

Kl 20: Chips! OCH DIPP! Och Pepsi Max!
Kl 22: GLASS! En halv burk Ben & Jerry's!


Man kanske skulle lagat någon mat kanske? Men jag orkade inte, ´jag var dödstrött och ville bara lägga upp min ömma fötter på en pall... dessutom är det lördag (hehe), så jag ville ha nåt gottis.
Sen tittade jag på "Du är vad du äter" och kände mig jättefet. Iofs så äter jag inte i närheten så onyttigt som de gör (en liten skål chips är bättre än en stor, och en halv burk glass är bättre än en hel, hohoho), men ändå. Här ligger jag och mumsar liksom.


"Glass OCH chips?! Nej vet du vad, nu får jag både stroke och crazy eyes!"



Vill hitta på nåt lite mer drastiskt än att bara "äta bra och motionera". Låter väl fånigt, men ni vet hur jag är. Jag kommer ju ingenvart? Jag är fortfarande en knubbis.

Är sjukt sugen på detox. Men känner att jag inte pallar det med jobbet. Hmm.... Ska fila på något!

Förslag? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0