Dag 8 - Fortsätter några dagar till...

Efter gröten igår blev det först en sallad, sen fick jag äntlingen ändan ur vagnen och gjorde min favoriträtt till kvällen; ugnsrostade rödbetor med getost! In i ugnen med färsk (eller torkad) timjan, pumpakärnor, lite svartpeppar... mmm. Sen toppade jag med en gnutta manukahonung! Välsmakande, OCH välgörande!

Nu är jag sängliggandes p.g.a. kombinationen mensvärk och stört jävla envis förkylning. Den tycks bli värre och värre och har liksom kulminerat nu. Hostar nätterna igenom och har ont i hela kroppen. Buhu!

Frukosten blev i vanlig ordning en grön smoothie, med extra tillskott av Pau D'arco, acai och havtornspulver. Extra vitaminer nu! Innan jag slurkade i mig den tog jag en sked manukahonung, bara så där, och slickade i mig. Smakar inte så gott, är ju toksött... dessutom får man i sig ca 70 kcal bara sådär. Men man får ju se till de goda egenskaperna i honungen, inte bara kalorierna. Måste dock vara försiktig, har ju i stort sett blivit av med sockerbehovet, så jag ska inte trigga det med en massa honung...



Ikväll ska måtten uppdateras... huu.

Kommentarer
Postat av: tina.

Krya på dig!!!

2009-01-19 @ 13:32:19
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Petra

Tack :)

2009-01-19 @ 13:36:17
URL: http://pejtras.blogg.se/detox

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0