Nyårslöften

Sitter med husets sista chokladask i högsta hugg, och är inte ett dugg förvånad att vikten nu ökat till 61 kg.

Jag har alltså gått över mardrömsgränsen.



Jag märker att jag förtränger problemet, skjuter det ifrån mig, och vill inte inse eländet. Men verkligheten blir smärtsamt påtaglig när jag märker att jag inte kan ha mina kläder, överhuvudtaget. Och måste således gräva fram tjockiskläderna ur gömmorna! Mina snygga smala jeans skrattar åt mina lår och min mage, så de får vänta till våren och ge plats för betydligt större storlekar...
Så varför lägger jag bara inte ifrån mig chokladen och tar tag i mig själv? Saken är den, att jag tror att jag måste komma in i en fas, vänta in rätt läge. Det må låta som undanflykter (det kanske det är?), men när jag gör en omstart måste den vara rejäl. Inget halvdant. Så jag vill planera lite, bygga upp en föreställning och en förväntning. Jag vill vara redo, och se fram emot det! Just nu är jag i en lite ostadig position och ska dessutom tillbringa en vecka i Stockholm, men efter det tror jag att det är en bra läge att sätta igång. Man får tycka vad man vill, men jag skjuter hellre upp det och gör det ordentligt. Och eftersom jag har den här bloggen kan jag ju inte smita undan :)
Så, mitt stora FETA nyårlöfte lyder alltså;

Komma i mina skinny jeans igen, OCH den lilla blå Whyredkjolen


(Kort och gott, sluta vara en sån tjockis)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe jag känner mig med något ur form... o har verkligen inte skött mig alls den senaste tiden, inte ens brytt mig. Rätt skönt bortsett från att det bara är 176 dagar till ö-spelen... Ska ta tag i maten -snart...

2009-01-02 @ 09:26:53
Postat av: calle

tänker allt tjejer så här hela tiden?

det är ju förfan sjukt.

Som kille tänker jag på det kanske 15 min om dagen och då gör jag mina dagliga armhävningar och allt sånt fast jag vill gå upp i vikt (muskler inte fet)



Man får ju ångest av att läsa såna här bloggar.

hoppas du blir smal Och når dina mål, fast du ser rätt thin ut på bilden

2009-01-07 @ 14:19:04
Postat av: Petra

Calle: Jag svarar inte för alla tjejer, men jag tänker väldigt mycket på min vikt, det är jag alldeles för medveten om... skulle gärna vilja vara så där härligt nöjd med mig själv, men pja. Kanske i ett senare skede i livet :)

Killar vill ju oftast bli större och tyngre. Och tjejer vill väl väldigt ofta bli smalare och nättare... det där med att vara som man är (och nöjd med det) verkar vara något väldigt främmande för de flesta. Och det är väldigt tråkigt.



Dags för global ändring kanske? Men det lär inte börja i min blogg, så länge jag är en del av problemet :)

2009-01-08 @ 23:22:26
URL: http://pejtras.blogg.se/detox

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0