Funderingar

Fick en liten tankeställare när jag läste mitt förra inlägg, med tillhörande kommentar. Jag är verkligen irriterande fixerad vid min vikt. Det är varken vettigt, kul eller bra, men jag kommer ju inte ifrån det? Det kanske vore ett betydligt bättre mål i livet; Få bättre självkänsla och börja älska dig själv!
Nästa års nyårlöfte kanske? I år är jag ju fullt upptagen med att komma i en fånig kjol.

Men den här bloggen ska ju faktiskt inte handla om vikthets, fett, och att komma i för små kläder. Den ska i första hand handla om att äta bra, leva bra och må bra. Det är självklart det vi ska fokusera på. Jag har inte bara extrakilon på kroppen nu, jag varken äter, lever eller mår bra. Och det är helheten som ska ändras! Inte bara klädstorlekarna.
Farmöver ska det ändras på en hel del. Det är dags att bli hälsosam, frisk och välmående igen (OCH smalare, ja.).


Försök strunta i mina psykiska snedsprång och snack. Men de kommer ju att dyka upp ibland, sån är jag bara.

Kommentarer
Postat av: tina.

må bra är ett ganska diffust mål, bättre då att ha något mätbart -som att komma i en kjol, eller hur? Även om må bra är viktigare än att komma i kjolen...

2009-01-09 @ 08:26:03
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Petra

Exakt!

2009-01-09 @ 10:16:47
URL: http://pejtras.blogg.se/detox

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0