Dag 7 - Gröt

Blev en "fredagssallad" även igår, och till snask senare blev det vindruvor och paranötter.

Nu imorse blev det ingen smoothie. Är fortfarande förkyld och ville ha något varmt, så jag kokade bovetegröt med blåbär. Det åt jag hela tiden förut, men sen fick jag ju för mig att det är så mycket bättre att börja dagen med en smoothie...
Gott var det iaf!

Gottegröt

     1 dl helt eller krossat bovete
     1 1/2 dl vatten + 1/2 dl rismjölk
     1/2 dl blåbär
     1 msk krossade linfrön
     1 nypa äkta vaniljpulver (ekologiskt!)

Gröten blir dock godare om man blandar bovete och t.e.x. havregryn, dinkelgryn... men nu hade jag inga sådana hemma. Och det ska ju vara bästa sorten! Obehandlat och biodynamiskt/ekologiskt!
Servera med bananbitar och rismjölk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0