Dag 3 - Slarv!

Herregud vad det ska slarvas nu då. Jag trodde väl aldrig att jag som är så matgalen skulle ha så svårt att få i mig mat? Och nu hoppar jag över det ena målet efter det andra.
Efter den där salladen kl 15 åt jag liksom inget mer förän kl. 21. Eh.  Det blev bara knasigt. Jag gick ut och powerwalkade med mamma kl 19, och hade ju tänkt äta före det. Men så hann jag inte, så jag tänkte att jag äter efteråt. Men då ställde jag mig och kokade kikärtor istället? Det här är ju inte vettigt nånstans.

Nåja. Kvällsmaten bestod av ångkokt broccoli med mumsig dipp som jag gjorde av yofu och örtkrydda. Till det åt jag lite nykokta kikärter med grekisk yoghurt (blev så sjukt sugen).

Dagens träning!
Powerwalk 40 minuter med morsan, sen testade jag på lite utfallsgång. En snygg karl vid namn Fredrik tipsade om denna superba övning, för fasta skinkor och spänstiga lår, och jag minns den mycket väl från de forna fotbollsträningarna... ja, det var tider av vältränade skinkor, för då tog man sig ju nånstans på detta vis. Nu klarade jag med nöd och näppe av de 25 meterna från garaget till huset, sen dog jag. Haha, herregud vad jag är svag... Enligt Fredrik ska man gå 50 meter utfall, sen jogga  tillbaka, och upprepa FEM GÅNGER.
Gör det ni, så kämpar jag vidare med att ta mig från garaget till huset!

Nu har jag lite huvudvärk. Och ömma skinkor.



Och nu är klockan snart midnatt och jag är hungrig och klarvaken. Det blir en grön smoothie och en kopp detoxte till nattamat...

Kommentarer
Postat av: tina.

asg

2009-01-15 @ 11:43:23
Postat av: Petra

Skratta lagom. Bara för att du knatar 2 km utfallsgång utan problem... du och dina spänstiga skinkor!

2009-01-15 @ 11:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0