Bloggstopp?

Nejdå, men blogglättja. Jag fattar inte vad det är med mig, men jag har tappat suget helt. Förhoppnignsvis blir det nytändning snart... jorå. Jag tror det hjälper att få igång juicepressandet i Uppsala och skaffa träningskort! Det blir nästa veckas uppdrag.

Fick höra att jag "såg sund ut" igår, och att det var skönt att jag inte var "så äckligt smal" längre. Ursäkta? Får man säga så till folk? Tänk om man skulle träffa nån som gått ner i vikt och säga "Vad härligt att du inte är så där äckligt fet längre! Det såg ju rent ut sagt för jävligt ut!"
Det är så himla okej att hacka på smala människor, men tjockisars känslor är lika bräckliga som stolarna de slår sig ner på. Att det sen finns folk som hatar att vara jättesmala och gör allt för att gå upp i vikt tänker man kanske inte på (seriöst, de är ena galningar enligt mig), men de finns väl de också. Och det är fritt fram att kalla dem benrangel, spinkis och vad man vill. Jag ska inte hyckla heller, jag kan själv vräka ur mig såna saker utan att tänka efter. Och det är helt och hållet avundsjukan som talar! Jättetrist. Jag vill ju också vara ett benrangel, haha.

Nåväl, slutgnällt om det.
Jag SKA skärpa mig, jag SKA uppdatera bloggen mer. Och jag SKA inte äta fler ostsmörgåsar idag.

Kommentarer
Postat av: tina.

Ska och måste är inte bra. Använd vill och kan istället... =)

2009-02-17 @ 07:11:32
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Lina

Du har helt rätt Petra! Människan är dessutom komplicerad som bara den, men i stort är det väl jantelagen som regerar. Man får säga att någon var ful när den var smal, för smal är ett ideal som strävad efter, man får inte säga att man var ful när man är tjock för tjock är inget ideal (eller jo för vissa) och då behöver man inte markera att det var fult, typ? Hur som helst, inte kul att höra att man var ful förut, vad det än handlar om :(



Jobba på föresten, jag har helt lämnat blog goch motivation ett tag nu, hemskt!

2009-02-17 @ 16:44:26
URL: http://akravasta.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kolla vilken läskig blogg! på riktigt?? http://blogg.expressen.se/size-zero/

2009-02-24 @ 20:43:50
Postat av: t.

eller den här som verkar ännu värre och på riktigt http://somjag.bloggagratis.se/ uj uj...

2009-02-24 @ 20:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0