Typiskt mig

Det allra största fel jag gör när jag äter, är att jag inte känner efter när jag är mätt. Och även om jag gör det, så har jag svårt att sluta äta när det är nog! Jag äter helt enkelt för mycket. Snacka om att belasta kroppen i onödan... har precis tryckt i mig en enorm sallad och en stor bit färsk tonfisk. Helt ok måltid, men jag hade kunnat sluta äta lite tidigare. Nu känner jag mig trött och tung. Jag MÅSTE börja laga mindre portioner... för att lämna mat på talllriken, det gör jag då rakt inte.

Fan alltså, måste jag vara så jäkla ha-galen?

Kommentarer
Postat av: peppen-Maria

Petra, jag här det kanske bästa tipset: ställ dina mattallrikar i förrådet, och gå till en affär el second hand-butik och köp nya MINDRE! Hade samma problem som du tills jag insåg den enkla lösningen.

Mattallrikarna som produceras idag är ju så himla stora!

2008-09-12 @ 22:01:06
URL: http://peppen.blogspot.com
Postat av: Petra

Haha, fan vilken enkel lösning, verkligen! Jag har ju i sanning abnormt stora tallrikar... värt att göra ett försök iaf, ska genast testa!

Tack för tipset kära du!

2008-09-12 @ 22:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0