Tröst

Har känt mig lite nere de senaste dagarna, vilket gett mig ökad aptit på främst varm, tillagad mat. Jag är en tröstätare i grunden, men har verkligen ingen lust att gå upp i vikt nu. Damn it, jag måste ju vara fit på beachen, var jag nu än hamnar i sydostasien. Och nu är det bara tre veckor kvar! Och om det är något som borde hända, så är det några kilon som borde försvinna...

Hursomhelst, tröstätandet ja. Jag håller mig som väl är ifrån glass, godis, chips och de övriga klassikerna. Men det har som sagt blivit lite god, varm mat... bl.a. en pastarätt med svampratatouille, och nu idag potatis- och purjolökssoppa. Haha, jag vet... GALET! Men ändå, inte optimal mat direkt. Dessutom är jag konstant sugen på mackor...
Det hade ju kunnat vara värre, jag har bara tappat suget lite märker jag. Måste komma tillbaka på banan.

Några tips..?

Kommentarer
Postat av: tina.

Träning är toppen för humöret!

2008-09-18 @ 08:34:06
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Katta

Ja, ta en sån där frisk power walk igen, eller bara en promenad i skogen! Gör underverk för själen vill jag tro. Kämpa på!

Men det är något som tynger dig, så borde du ta tag idet problemet istället... psykisk ohälsa kan ju i värsta fall leda till fysisk ohälsa!

2008-09-18 @ 11:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0