Choklad, choklad, choklad

Ligger hemma i krämpor, så jag orkar inte direkt laga vettiga måltider innan middagstid. Så det blir mest juicer, smoothies och shakes... vilket egentligen är ett fullgott alternativ till "vanlig" mat, beroende på vad man stoppar i! Ingen klarar sig ju på jordgubbar och mjölk direkt.

Dagens goda shake blev en riktig godisshake, eftersom jag var så sugen på choklad... vilket är helt ok, så länge man inte går till överdrift, och använder sig av riktig kvalitetschoklad! Jag har minsann haft mina stunder då jag tryckt i mig hur mycket mörk choklad som helst, men det funkar ju inte. Då spelar det liksom ingen roll hur hög kakaohalten är eller bla bla, man får likväl i sig en vansinnig mängd kalorier... nåväl, här hemma hålls chokladsuget under kontroll, det är i Abrahamsberg jag löper amok. Så jag skyller allt på Fredrik.
Anyways, tillbaka till chokladen :) Har för tillfället fastnat för Mascao's Noir Intense, 85 %. Innehåller endast kakao, kakaosmör och rörsocker, så som det ska vara. Inget emulgeringsmedel och sån skit. Dessutom är alla ingredienser ekologiska och rättvisemärkta! Mascao var i själva verket den första, helt rättvisemärkta chokladen. Sånt gillas!


Mascao - 100 % Bio/Eko. It's Fair Trade!

Så tre rutor av denna godhet åkte ner i min shake, och gjorde den extra chokladig och sådär härligt "chocolate chip"-ig :) 

Chocolate Chip Shake (almost raw, förutom chokladen)

     1 fryst banan i bitar
     2-3 dl paranötsmjölk (selen i naturlig form istället för piller!)
     2 färska, goda dadlar
     1-2 tsk rå kakao
     3 rutor Mascao Noir Intense (valfri mörk choklad)
Valfritt:
     1 tsk acaipulver
     1 tsk hampasmör
     1 dos Pau D'arco



Mmm... vilken antioxidantbomb! Och såå gott! Jag är redan sugen på en till...

Kommentarer
Postat av: peppen-Maria

gillar att paranötter är så selenproppade, och att valnötter är omega 3(?)-proppade. All natural liksom :)

2008-09-23 @ 23:44:43
URL: http://peppen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0