Raw Ice Cream!

Gårdagens treat! Här snackar vi glass... slängde ihop frysta bananer i min blender med en skvätt mandelmjölk och lite äkta vanilj. Klart! Och hur gott som helst, krämigt som inget annat. Det smakar ju verkligen glass! Bananerna är söta i sig, så man behöver inget extra sött.
Ska experimentera lite med olika smaker, jag är minst sagt fascinerad av denna enkla läckerhet. Tänkte ge mig på en chokladvariant, och då kan det behövas t.e.x. lite agavesirap för att balansera den bittra, råa chokladen.

Nu blev det bara bananglass. Den smälter supersnabbt (är ju inte fullproppad med kemikalier och tillsatser...), så det gäller att mumsa i sig! Slängde bara på lite torkade blåbär och en jordgubbe, sen fick det vara bra så;



Notera att jag nöjde mig med en "normal" portion, och inte lassade upp en monsterportion i vanlig ordning...

Kommentarer
Postat av: Maria

Åååh HIMMEL så gott det där såg ut!!!

2008-09-13 @ 19:50:34
URL: http://peppen-blogspot.com
Postat av: cissi

ja med dina recept e det inte ens svårt att detoxa:)

2008-09-14 @ 13:43:44
Postat av: Petra

Åh vad härligt att höra! Mer glassrecept kommer, och även ett recept på chokladpudding/-mousse! NAMS!

2008-09-14 @ 14:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0