Ett gott försök

Antog en yogautmaning från Maria och yogade idag! Hör på den liksom. Men det var faktiskt ett toppentips hon bidrog med; fundera inte, utan boka helt enkelt in en tid för yoga. Ta upp kalendern och skriv in, och låt inget annat komma i vägen.
Så det hade jag gjort idag. Kände mig mer motiverad att testa yoga igen nu, då jag upplevt dess "tankerensande" effekter förut. Men OJ vad stel jag var... med lite möda tog jag mig igenom ett lätt, mjukt program. Men det dröjer nog innan jag kan göra de mer avancerade positonerna...
På tal om programmet, här är min yogainstruktör;



Vi kommer rätt bra överens faktiskt. Väldigt lätt och mjukt program, med bra vägledning genom andningen. Testa Hatha Yoga Flow 1 på youtube :)



Efter yogan blev det en vitaminbomb!

 


Bombad med Pau D'arco och grapefruktkärnextrakt (hej långt ord), för att sparka den aspirerande förkylningen i röven!

Gojibomb

     Ca 2-3 dl paranötmjölk (mixa bara (valfria) nötter med renat vatten. Orka sila...)
     1 banan
     1/2 dl gojibär, blötlagda
     1 msk havtornspulver
     1 "mått" Pau D'arco
     10-20 droppar grapefruktkärnextrakt


Funderar på att ta med mig grapekärnextraktet när jag drar ut och reser, en vitaminkick i litet format... och för övrigt, hur ska jag klara mig utan mina juicer och smoothies? Jag kommer ju att leva på öl och cocktails om jag känner mig själv rätt... tjohej rätt ner i träsket direkt!


Kommentarer
Postat av: peppen-Maria

åh vad kul att du gjorde yogan! Hoppas yogapeppen kommer smygandes efter detta, visst är det lätt o smidigt att yoga med datorn? Gör ju jag med :)



Förresten har DU gett mig raw food-pepp! Och juicer-inköpet ska jag slå till med så fort jag hittar en juicer. Visst är det Philips HR1861 som du anvander och rekommenderar?? Ska till Sthlm nästa helg, då ska jag testa vetegrässhot för första gången :)

2008-09-18 @ 22:52:53
URL: http://peppen.blogspot.com
Postat av: Petra

Bra att jag ger raw food-pepp till andra när jag själv halkar av banan, haha.

Jag har HR1861, och jag är jättenöjd. I ett senare liv när jag har råd köper jag nog en Champion Juicer, men min Philips är min bästis så länge :) Du kommer bli frälst direkt, både i den och i vetegrässhotsen!

2008-09-19 @ 10:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0