Saltbrist

Till lunch blev det sallad på mango, avokado och kikärter. Som verkligen skulle varit jättegott, om man hade fått salta! Utan salt blev det bara totalt... smaklöst. Det är tydligt att smaklökarna är bedövade... Det som räddade hela salladen var mangon som ändå var söt och god.

Vidare med saltet... Hannes lagade just en soppa till middag, som också skulle varit TOKGOD... om man hade fått salta. Nu satt man bara där och undrade vad som hände. Åt halva, sen kände jag mig mätt.



Hannes utrensande soppa


     Potatis
     Morötter
     Kålrot
     Palsternacka
     Gul lök
     Vitlök
     Ingefära
     Cayennepeppar

Kokas i citronvatten. Mängder är inte så noga, Hannes stoppade i massor av allt. Sen mixade han den och rundade av med lite yofu (sojayoghurt), vilket var trevligt. Blev en lättsmält, bra konsistens.


Nu blir det detox-te och lite mera plugg. Känner mig redan orkeslös, jag fattar inte att jag ska skriva tenta imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0