Pank men slank?

Dags för detox!

Alla detoxar till höger och vänster känns det som, så jag och Hannes ska ge det ett försök. Imorgon kör vi igång, och det ska bli minst sagt intressant. Mycket flytande föda, massor med ekologisk frukt och grönsaker, juicer, frön, alger, smoothies och alla möjliga nyttigheter. Juicemixern kommer att gå varm, och det är absolut slut med socker, salt, alkohol och allt annat man tycker är gott.

Förberedde mig idag genom att storhandla på Ica Maxi, och CHEESES vad det är dyrt att leva ekologiskt!? Inte undra på att folk köper Euroshopper-äpplen. Nåväl. Det inhandlades;

- Rismjölk, sojamjölk (Vanlig mjölk är slembildande. Hu.)
- Aloe Vera i juiceform
- Psylliumfrön
- Linfrön
- Hampaolja (toknyttigt!)
- Ingefära
- Alfalfagroddar
- Pumpakärnor
- Cashewnötter
- Morotsjuice
- Avokado
- Citroner
- Ruccola
- Mango
- Morötter
- Äpplen
- Blåbär och hallon
(Allt ekologiskt såklart, utom äpplena. Nån jävla gräns får det vara. Jag kan bara inte betala 35 kr för fyra sketna fisäppel, när jag får Jona Gold för härliga 6.90/kg. Jag skalar dem väl då.) 

+ Himalayasalt, ifall det kniper. Jag kanske dör om jag inte får salta. 

Så nu är jag kalaspank. Men taggad som fan!



Mina mål med detoxen:

- Bli av med sockersuget.
- Bli av med saltbehovet.
- Gå ner i vikt, och få en ny mer hälsosam livsstil.

Jag kommer mest att sakna:

- Mina ostmackor med Kalles Randiga (gaah).
- Smågodis.
- Sötningsmedlet som jag har i mitt te.



Hannes mål med detoxen:

-
Bli ännu vackrare


Hannes kommer mest att sakna:

- Riktig mellanmjölk
- Röda Marlboro 

Kommentarer
Postat av: lelle

grym ni är! hur mycket betala du för allt du handlade?

2008-05-12 @ 16:06:46
Postat av: Petra

Totalt sett har det gått loss på mer än tusen spänn, men då är det ju tillskott och grejer som kostar en slant. Galet egentligen, jag har ju inte råd med det här! Men allt för hälsan va? Eh.

2008-05-12 @ 17:18:58
Postat av: lelle

ska det kalasas så kostar det! :)

2008-05-12 @ 21:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0