När allt är upp och ner

P.g.a. hjärtesorg har jag lite halkat ur detoxen. Jag är en sån som tröstäter när jag är ledsen, men nu har jag helt enkelt inget intresse av att äta. Min smått vrickade sida säger att det bara är bra att sluta äta, jag har inget emot att tyna bort helt. Det låter hemskt, men jag har såna tankar ibland.
Jag har dock, som väl är, en rationell sida. Jag inser att jag måste tvinga i mig mat, så att inte kroppen tror att jag svälter mig själv. För sen när man väl börjar äta igen (för det måste man ju börja göra nån gång), så lagras allt. Och då blir det ju bara fel.

Igår åt jag bara ett äpple och ett päron. Idag har jag iaf fått ner en smoothie till lunch, och en näringsrik sallad till middag. Drack även vanligt (vitt) te för första gången på länge, och det smakade faktiskt gott utan socker. Jag är en sån som måste ha socker i teet men nu gick det riktigt bra. Och då har jag ju nått ett mål med detoxen.

Avokado- och mangosallad

     1/2 avokado
     1/2 mango
     1 dl kikärter
     Basilika
     Hampaolja
     Pressad lime
     Lite chiliflakes

Mycket näring, bra fett och protein. Det här är ju vanligtvis en sallad som jag älskar, och som smakar så oerhört gott även utan salt (men det tar ett tag att vänja sig...). Nu var det väl lite tungt att få ner den, men den här ofrivilliga matstrejken är nog över snart.

Kommentarer
Postat av: En härlig kille.

Te utan socker är en dygd. Visst är de första tjugo kopparna svårdruckna, men sen skrattar man hela vägen till strandbanken :)

2008-05-30 @ 10:08:29
URL: http://blogg.sagovarld.se
Postat av: Petra

Hör och häpna, jag kan t.o.m. dricka kaffe utan socker nu! Jag trodde att det var en absolut omöjlighet, men hejsan hejsan vad bra det gick.

Årets jäkla superdiet säger jag bara, får bukt med allt.



Utom möjligtvis självmordsbombare och allmänt rackartyg.

2008-06-09 @ 14:17:07
URL: http://pejtras.blogg.se/
Postat av: Leo

Är du världens mest innovativa kock och kommer på dessa hypernyttiga recepten själv? Release your source bitte!

2008-06-12 @ 13:36:58
Postat av: Petra

Haha, det krävs inte alltför innovation för att hosta fram de recept jag gör. De flesta är bara varianter på sallader och smoothies. Man stoppar i allt som är gott helt enkelt.



Sen läser jag ju såklart mycket kokböcker, och har alltid älskat mat och matlagning. Inspiration kan man hämta lite var som helst ifrån!

2008-06-12 @ 15:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0