Frestelser, ständiga frestelser

Träffade mina underbara vänner Simon, Jannica och Petra (plus en extra Simon) ikväll. De drack öl och vin, och Simon och Jannica åt nachos! MY FAVOURITE! Ja, det var tufft. Men min grekiska sallad (utan dressing...) var ganska god ändå faktiskt. Vitlöksbrödet som följde med åt Simon upp.

Lagade en ny, god gröt imorse;

     0,5 dl boveteflingor
     0,5 dl dinkelflingor
     1 msk psylliumfrön
     2 dl vatten + lite rismjölk

Blir så himla gott med lite tugg av dinkelflingorna. Bovetegröt är fasen bara smet, det här är så mycket godare. Till gröten gjorde jag egen sylt av blåbär och mosad banan, och det var... oj oj vad gott det var.

För övrigt duger sojamjölk inte till något förutom smoothies, smakar ju gammal socka annars. Rismjölk och havremjölk är så mycket godare. (Hur konstigt det än låter att mjölk gjort på ris eller havre skulle kunna smaka nåt annat än just socka... men det är faktiskt gott. Godare än sojamjölk iaf.)



Jag undrar om den här dieten har gjort mig lite småvrickad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0