En ny dag, med nya ingredienser

Citronvatten och en liten avokado till frukost, plus mitt alg- och gräspulver. Tentan var ett skämt, åt en näve nötter och en liten fånig fruktshot. Åkte och handlade helt tom i huvudet, och körde fel på vägen hem, haha.

Till lunch blev det morots-/grönsakssoppa med groddar och syrade morötter. De där morötterna köpte jag med stor iver på Coop idag, och hade föreställt mig en sagolik, syrlig smak. De smakade inte så himla gott. Inget smakar gott. Buhu. Eller jo, smoothies är gott! (Chips är också gott, men det får man ju inte äta).




Blev även ett yogapass igår. Vi blickade inåt, kände energi, stod i hund- och trädposition och gjorde solhälsningar. "Det här ska vi göra om" sade vi. "Varje morgon!"
Hannes gjorde en liten solhälsning imorse, och konstaterade att det nog var den sista. Jag tvivlar på att det blir några fler trädpositioner för min del.




Nu när tentan äntligen är över så blir vädret kallare. Så sjukt typiskt.


Kommentarer
Postat av: pelle

Haha! Jag vaknar också varje morgon och gör en hälsning, men inte till solen. han var och är iofs en relativt central figur i mångas (läs tyskars) liv.

hur som helst, kul initiativ att föreviga det här tillfället i en blogg. jag kan inte påstå att jag blir så sugen på att följa ert exemepel i sin helhet, men kanske att man snattar nåt inslag.

ha det göttit!

2008-05-12 @ 16:37:49
URL: http://flogstafinest.blogg.se
Postat av: pelle

nu måste det väl ändå ha blivit ännu en ny dag med ännu nyare ingredienser? väntar med spänning på vad som kommer härnäst!

2008-05-13 @ 18:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0