Brott och straff

Mitt straff för att jag söp skallen av mig den där ödesdigra fredagen blev en bakissmoothie ni sällan skådat. Den hade allt (utom kanske ägg) och såg riktigt jävla skitäcklig ut;



Det smakade ju inte direkt gott heller. Det gröna pulvret är detta trevliga alg- och gräspulver jag tryckt i mig i två veckors tid. Det smakar helt ok i juice, men det ser hemskt ut. Blanda INTE ner det i smoothies, blir bara läskigt.

Med tanke på att jag fortfarande känner mig bakis, så drack jag den väl förgäves, men nyttigt var det ju ändå. Ville helst bara trycka i mig en gräddig pasta från Rififi idag, men det blev en sallad istället. Riktigt god, med melon (cantaloupe), körsbärstomater, adzukibönor och getost. Och så massor med citron,hampaolja och pumpakärnor... Smask!

Nu ska jag ta en liten cykeltur. Behöver frisk luft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0