Åh en sån underbar morgon! På riktigt!

Vaknade idag med härlig energi i kroppen! Hannes är som en liten glädjebjörn och har en helt ny livskraft. Ska det äntligen vända? Vi har båda varit så trötta och så matta, och fått så dålig hy... Hoppas det svänger nu! Jaa!

Hannes konstaterar att vi haft alldeles för lite musik i vår detox, och bränner av några godingar. Han spelar bland annat "Jag mötte Lassie", "Julen är här", och "Time to say goodbye". Vet inte riktigt vad han menar med det. Skönt att se att han blivit piggare, trodde jag skulle hitta honom hängandes i badrummet i morse.
Kan ju också hända att han är på bättre humör för att får lägga av med det här imorrn, haha.

För att citera Ainbusk Singers i just "Jag mötte Lassie";

Om man är liten och svag (mångubben snyftar)     
Varje natt varje dag (bland tysta moln)
Av allt ont blir man blå, inuti utanpå, varför finns jag?
MEN! Hemskhet kan vända
och maskrosor tända sina knoppar att växa upp i gryningen!


Och typ sen kommer Lassie. Det här blir vårt nya mantra.




Drack detoxte när jag vaknade, måste nog sluta med citronvattnet. Har haft väldigt ont i magen i två dagar, så jag satte både banan och rismjölk i morgonens smoothie. Eller, det blev snarare en lunchsmoothie, för jag drack den runt 12 och då hade man ju vart vaken sen halv nio. Varken jag eller Hannes kände oss särskilt hungriga dock... hmm. Konstigt.


Magmojs

     1 liten banan
     2 dl rismjölk
     1 kiwi

Till det åt jag en halv avokado, och det känns redan bättre. Smakade helt otroligt gott, och magen verkar som sagt ha lugnat ner sig. Banan är ju dock något slembildande och kanske inte optimalt under en detox, men det är viktigare att lyssna på kroppen. Det här ska ju vara något bra, något positivt i slutändan, inte ett enda långt lidande.


Nu ska jag laga en go sallad på rödbetorna som Hannes kokade imorse, sen en cykeltur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0