Vegan eller vegetarian? Eller inte alls?

Just nu lutar det åt varken eller, haha. Jag vill nog äta ägg och fisk åtminstone. I veckorna blir det definitivt vegan-/vegetariankost, men på helgerna kommer jag nog t.o.m. att unna mig små mängder kött. Som det ser ut nu iaf, kommer nog att vara rätt flexibel med det.  
Sen måste jag försöka hålla ner smörgåsätandet till helgerna... nog för att jag äter nyttigt, grovt bröd, men ändå.

Påfyllning i skafferiet;



Smaskigt! Nu blir det god bovete-/dinkelgröt på morgonen (krossat bovete istället för flingor, godare och bättre), härliga rödbetssallader till lunch och en massa dinkel, bönor och kikärter!

Köpte för övrigt inte den allra nyttigaste Aloe Veran (köpte smaksatt "Wild Berry", med några procent frukt- och bärjuice), men smaken är lite... sådär i den helt rena. Lite sträv, dock helt ok. Ska "lyxa till det" med den här nu, sen blir det nog ren juice igen.

Kände mig busig och köpte även choklad! Vill så gärna få tag i Raw Chocolate, men det lär dröja. Fick nöja mig så länge med tre små kakor i olika varianter. En osötad (55 %), en vanlig mörk (72 %) och en med "nibs" (60%). Den sistnämnda är så sjukt god... små bitar av rostade kakaobönor knastrar gott! Den osötade lär smaka socka, dessutom var kakaohalten fånigt låg. Den är även lite väl låg i den 60-procentiga. Men det kanske är just därför som den är så tokgod...?



Nu blir det kiwi- och jordgubbssmoothie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0