Söndagsgott och huvudont

Det finns alltid ursäkter... och just nu så skyller jag allt elände på min syster. Jag VET att jag inte blir bakis om jag håller mig till vitt vin kvällen igenom, och dricker många glas vatten. Men när man är med syrran så blandas det hej vilt, det dricks shots och groggar åt alla håll, och vatten? "Det dricker man inte på krogen".
Skämt åsido så hade vi galet kul igår, och jag får så klart skylla mig själv.

Idag har jag haft "ätardag", eller bakisdag, haha. Har ätit smörgåsar med ägg och Kalles Randiga! Vansinnigt gott. Till middag blev det förutom min tokgoda avokado- och mangosallad, även lite kött! Det smakade riktigt gott, jag har dock inte alls samma sug efter kött som jag har haft förut. Jag är verkligen en köttälskare... men just nu tycker jag mest att tanken på att äta något sedan ruttnar inuti en, är hemskt motbjudande. Av samma anledning undvker jag mjölkprodukter nu. Jag menar, tänk på lukten som bildas av t.e.x. mjölkrester i ett glas! HU! Det blir helt enkelt inte samma förruttnelseprocess i kroppen med vegan-/vegetariankost. Kanske just därför man mår så bra av det...?
Hur som helst är jag inte beredd att ge upp kött helt och hållet. Ser väl inte någon poäng med att göra det heller. Det gäller bara att lyssna på sin kropp!

Dagens salladvariant

     1/2 mango
     1/2 avokado
     10 körsbärstomater
     1 dl kikärter + mungbönor
    
     + dressing gjord på citron, hampaolja, sambal oelek, basilika och svartpeppar.

Jag skulle verkligen kunna leva på denna sallad.

Kommentarer
Postat av: Pixie

Saltar du aldrig din mat?

2008-06-16 @ 16:12:05
Postat av: Petra

Försöker undvika det in i det längsta! Sötar inte, saltar inte... men ibland kanske man får i sig något som är "färdigsaltat", vilket man får ta ställning till själv. Det kan vara svårt att undvika helt, beroende på olika saker. SÅ mycket bryr jag mig inte, men än så länge väljer jag bort saltet, så långt det bara går!

2008-06-16 @ 21:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0