Powerwalk - en bra promenad

Vilken härlig dag! Solsken och frisk luft!

Nyss hemkommen från en promenad, eller en powerwalk, som jag föredrar att kalla det. En powerwalk är liksom inte jämförbar med de loja promenader som t.e.x. morsan tar. Inget ont om min mor, men hon rör sig med snigeltakt. För "annars blir det ju jobbigt".
Inget sånt här inte... på med ankelvikter och handledsvikter, och så stavarna i högsta hugg! Man ska gå så snabbt så att det blir lite jobbigt att hålla tempot, och det ska vara riktigt jobbigt att prata samtidigt. Fullt flås, och så ska svetten fram!

Nog för att jag ser ut som en tönt med mina vikter och mina stavar, men jag bränner uppåt 300 kcal istället för 100. 100 kcal är fan töntigt.




Hade tänkt laga en rejäl sallad nu, men är inte speciellt hungrig. Fick bli en god smoothie istället.

Nu ska jag iväg till stallet på en härlig ridtur! Sen blir det mera träning i form av mockning och hästputs...


Kommentarer
Postat av: Josiee

behöver också ut och röra på mig:)

2008-06-13 @ 14:45:24
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0