Nya tider, nya tag. Nya klyschor?

Efter ungefär... en vecka (?) med total matvägran, och sedan en vecka med helgalna mat- och dryckesvanor, tänkte jag nu ta tag i det hela igen. Jag har verkligen halkat in på en galet osunt sidospår, men inte fan ska jag låta en dålig händelse styra min hälsa? Det vore ju verkligen korkat.

Jag har fått mycket blandade bemötanden angående min viktnedgång. I Uppsala var det förvånansvärt många negativa kommentarer, jag var tydligen alldeles för smal/tunn. Här hemma blev det ett helt annat mottagande, jag fick höra hur snygg och läckert smal jag var! Istället för "men HERREGUD vad du har gått ner i vikt?! Du måste ju äta nåt!", blev det "men WOW vad du har gått ner  vikt! Du ser fantastisk ut!".
Sen hur jäkla wow det egentligen är låter jag vara osagt. Jag gick upp i vikt igen under min Uppsalavistelse tack vare en minst sagt osund kost. Den bestod i stort sett av vin, cigaretter och falafel.

Jag är nog rätt nöjd med min vikt i nuläget, tror jag. Men efter att ha nått den bottennoteringen (toppnoteringen?) för ett tag sen så märker jag att jag vill tillbaka dit. Vi får se hur det går. Hur som helst så är det nya tag med detoxen nu! Ska till Sthlm/Uppsala med pappa (som är överlycklig för att jag äter igen) och bl.a. handla mat. Blir ytterligare ändringar i kosten, kommer nog att addera både fisk och ägg. Sen märker jag hur svårt det är att låta bli brödet... Nåväl, ny plan! Nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0