Nya nivåer med superfoods!

Var MYCKET ivrig när jag vaknade imorse... äntligen får jag testa mina superfoods i en ny, härlig smoothie! Det tog ungefär en halvtimme att bestämma sig för vad jag skulle testa, och det blev en minst sagt härlig blandning;

Gojiwoji

     En näve gojibär, blötlagda (spara vattnet!)
     En skvätt Aloe Vera
     1/2 mango (fryst)
     1-2 dl rismjölk (beroende på hur mycket vatten du använder)
     1 tsk hampasmör (försiktigt med mängden, kan smaka lite märkligt annars)
     1 tsk acai
    
Gojibären är lättare att mixa om de är blötlagda (är ännu lite osäker på min blender och dess kapacitet...). Använd också "gojivattnet" som blir över av blötläggningen som vätska i smoothien!

             


Galet gott. Det är så här en smoothie ska vara. FULL av vitaminer, antioxidanter, mineraler, bra fett... superfoods! Och full av energi! Jag längtar redan efter nästa supersmoothie... ska börja fila på recept genast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0