I love chocolate!

Dagens bästa tips; "Dark Divine" från Blueberry (NK)! Galet god chokladsmoothie med rå kakao, rostad kokos, banan, agave, havremjölk m.m.... mums!

Efter en sån tiger man ett tag. Stillar chokladsug mycket effektivt, dessutom blir man mätt och belåten! Plus, det kommer alltid att kännas bättre att äta rå, obehandlad, riktig choklad... i jämförelse med den sockerstinna, mjölkfeta varianten som finns i affären. Nu skall det dock inte sägas att jag avskyr den på något sätt, jag konsumerar ju en hel del mörk choklad (som innehåller socker, tyvärr)! Men det var länge sen jag åt mjölkchoklad... från Marabou... ja, det är fan gott alltså. Men man gör sina val här i livet, haha!




Måste ju även tipsa om en "raw" chokladkaka jag hittade på Blueberry på Sibyllegatan;





Gjord på endast kakaosmör, carob, mullbär, vaniljstång och havssalt. Allt raw och allt naturligt, såklart! Smakar lite märkligt, eller annorlunda, först. Det är verkligen en helt annan upplevelse än att äta vanlig choklad, det är ett som är säkert...

Man kan även beställa den här chokladen och mycket annat på The Raw Chocolate Company!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0