Homemade vs. take away

Jag älskar mina egna hemlagade smoothies (Självgod? Oh yes) men de går ju inte riktigt upp mot en fet jäkla dundersmoothie från Blueberry... visst, de är nog lite mer energirika (och framförallt större), men GAH vad goda de är! Jag struntar i kaloriinnehållet. Det är ju inte direkt tomma, innehållslösa kalorier man suger i sig, utan de allra bästa!

Senaste besöket på Blueberry resulterade i detta;



Jag tog en Health Nut som smakade godis, och man blev proppmätt efter en halv. Jag köpte även en Blueberry Lifestyle till Fredrik, som tvingades vara med hela dagen och titta på hälsokost. Den smakade lite konstigt, men Freddan sög i sig hela ändå. Sen var han blå runt munnen hela dagen.


Ooh, och på The Diet Shop har de vetegrässhots! De blandar vetegräset med apelsin, så de smakar smaskens. Jag tvingade så klart Fredrik att dricka en också;






Jag får hålla mig till godo med mina egna shots och smoothies så länge... men det är ju inte fy skam!

Kommentarer
Postat av: En härlig kille.

Du är så jävla gay!

2008-07-01 @ 16:18:15
Postat av: Emma

Kan du inte beskriva lite kort hur din kropp har förändrats av denna nya kosthållning?! Är så nyfiken, och själv sugen på att rusta upp min idag popcorn-godis-vin-cola-fyllda kropp. Känner mig alltid pluffsig och har mer eller mindre alltid ont i magen.



Har du inga kort på hur din kropp förändrats också? Vore intressant och se om man ser tydliga resultat och inte bara inre förbättringar.



Kram! Emma

2008-07-01 @ 20:50:58
Postat av: Petra

DU är gay Mattias.





Emma, hade ett tag planer på att lägga upp bilder, men jag är fan för feg alltså...

Sen jag började har jag ju minskat t.e.x. 5 kg i vikt (bortsett från den ohälsosamma vikt jag tappade vid min ofrivilliga matstrejk, som jag sedan gick upp igen när jag började äta). Så jag har köpt nya byxor! Och jag har inte haft en midja under 70 cm sen jag gick i högstadiet, haha.



Den största förändringen är dock "inuti" kroppen, så att säga... minskat sötsug, minskat saltbegär, och ett allmänt större välmående. Viktminskingen kommer mer som en bonus. Har du mycket magproblem kan jag definitivt rekommendera en rejäl detox!



Kul att du läser :) Kram!

2008-07-01 @ 23:36:38
Postat av: Emma

:) Tack för ditt svar.

Tyvärr är jag en fattig student utan sommarjobb just nu, så att ha råd med sakerna du äter är bara att drömma om...

Men var får du din inspiration från om vad du ska äta osv?



Tränar du mycket? Jag har tyvärr en skada i benet som gör att jagi nte kan träna fys, och det är sjukt störande. Så om jag inte tränar, men äter så som du, så kanske det inte ger så stora resultat iaf.... Va tror du?



Du e duktig!

2008-07-02 @ 07:56:29
Postat av: Petra

Emma! Vilken glädje i min vardag du är :)



Det började mest som en fix idé efter att jag läst artiklar om detox i Amelia och Topphälsa. Efter hand blev jag mer och mer intresserad, läste all information jag kom åt (finns allt du behöver veta där... hooray for google :)), och har nu samlat på mig en del böcker om detox, kost och även ayurveda (köpte idag!).



Under detoxen tränade jag inte alls, då det är viktigt att inte överanstränga kroppen. Den måste redan kämpa med att få ut alla gifter och toxiner som lagrats, så den behöver inte t.e.x. mjölksyra från ansträngda muskler att ta hand om också... Så lätta promenader och yoga räcker bra! Eftersom jag har börjat äta mer och mer varierat, har jag nu köpt gymkort för att ta tag i muskelbyggandet igen!



Jag är övertygad om att dina resultat blir MYCKET goda, om du äter så som jag åt/äter. Det är i kosten och endast i kosten som den verkliga avgiftigen ligger... tänk så skönt att bli av med sug, trötthet, svullnad... ut med allt det dåliga! Ta långa promenader, yoga, simma... inte så noga, bara det är mjuk träning.



Men som sagt, jag tränar verkligen inte mycket just nu... du ser mig ju inte skriva alltför mycket om träning eller hur? ;)



Ta hand om dig och lycka till! Kramar!

2008-07-02 @ 20:50:24
Postat av: Think Thin

Vad är det här vetegräset bra för? :)

2009-06-17 @ 12:39:23
URL: http://thinkthin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0