Att hyckla är gott ibland

Var på inflyttningsfest igår med efterföljande krogsväng. Mycket, mycket trevligt, med både vin, paj, ost och kex. Och det bästa var när man stod med sin cigg och blossade loss och hör: "Ja ja, har står renlevnadsexperten själv och njuter av livet." Haha, där fick jag! Så visst är jag en hycklare. Men bara på helgerna...
Everything in moderation.
Allt med måtta. Det är nog det bästa hälsotips jag någonsin kan ge. Ät och må bra, och rör på dig därefter. Sugen på chips? Ät chips! Men inte en påse om dagen.

Mamma lockade med ananaspaj när jag kom hem idag, men tji fick både hon och pajen. Med tanke på kalorimängden man tryckte/hällde i sig igår så blir det ingen paj idag. Dessutom ska jag ju äta middag med min kusin ikväll, och så lite krog på det. Hihi!
Så, ingen paj. Men en helt fantastisk smoothie-återställare istället;

Coco Choco

     1 liten banan (fryst, i bitar)
     2-3 dl havremjölk
     1 msk carob
     1-2 msk krossad, rå kakao
     1 msk Raw Coconut Oil
     1 tsk rostad kokos
     1 tsk ekologisk kakao

Gaah... vansinne! Som godis, men så mycket bättre. Jag svär att min huvudvärk försvann efter att jag druckit denna powersmoothie... Nu blir det en stor kopp Drakens Gröna, och sen är jag redo för en ny kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0