Morotsjuice och algsallad

Hittade en "juicecentrifugdel" till morsans gamla matberedare när jag stökade runt i köket imorse... Kul! Trodde jag.
Glad i hågen laddar jag upp både maskin och fyra fina morötter, ivrig över att få färsk morotsjuice till frukost. Snopet sen när jag kört ner samtliga morötter, i vad som måste vara världens mest ineffektiva råsaftcentriug, och spanar in vad som ser ut att vara några ynka matskedar juice. Nåväl, häller upp i glaset iaf, och det är kanske en halv deciliter. WOW! Av FYRA, stora morötter?! Cheeses. Vilket jäkla mög. Hade fått ut mer juice om jag satt mig en stund på de där arma morötterna.

   ...snopet!



Nåväl, hällde ner den lilla skvätten i en mellanmålssmoothie istället. Gött!

Lunchen på jobbet bestod av en variant på min kära mango- och avokadosallad, denna gång med rödbetor, mungbönor och spirulinapasta. Mättade bra, men var vrålhungrig vid middagstid. Var nyfiken på mina relativt nyinköpta aramealger som jag ännu inte testat, så det fick bli ett ihopplock av sådana, plus allt jag hittade i kylskåpet.. säkert en vansinnig blandning med tanke på smaker, men sjukt gott var det ändå!

Dagens Plock

     Sallad + spenat
     1/2 dl mungbönor
     Några stora vita bönor
     Några blå vindruvor
     1 tomat
     1 fikon
     Lite kokt spirulinapasta som blev över från lunchen
     Ekologisk feta
     Aramealger, blötlagda och kokade

Kokade algerna i lite lantbuljong, smakade hur gott som helst! Jag hade tänkt mig någon sorts bismak av akvarie, men icke. Det var nog tack vare buljongen.
Toppade hela härligheten med färskpressad citron, hampaolja, gojibär, pinjekärnor, pumpafrön och timjan. Och så lite av det "magiska örtsaltet" jag köpte för ett tag sen! NAMS!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0