En sen tisdagkväll

För den som bor på Åland (haha) så kan jag verkligen rekommendera Café Bönan som lunchställe! Otroligt god mat, och allt ekologiskt! Underbart, det var en mycket trevlig upplevelse. Det kanske till viss del hade att jag med att jag hade en het lunchdate som dessutom bjöd på hela kalaset, men inte vet jag... Hohoho!




Fick en förfrågan om att lägga upp resultaten efter denna "diet" (vet inte riktigt vad det är längre... jag försöker mer se det som en livsstil). De största resultaten fick jag ju såklart när jag körde detox rätt igenom - som det var tänkt från början. Det som först var en detoxvecka blev dock två, men sedan en fortsättning med "detox light". Och jag som alltid varit en passionerad köttälskare är nu till (minst) 80 % vegetarian.
Jag tror stenhårt på att man ska äta det man gillar och mår bra av. Huvudsaken är att man lyssnar på sin kropp, och inser vad man kan göra för den (och utsätta den för, haha). Livet är fullt av trista måsten och jobbiga krav, och jag vill inte applicera det på min kost. Ibland gör jag ju det, det är kanske ofrånkomligt, och man ska ju inte alltid ge efter för sina sug... det gäller ju bara att skilja på sug och hunger. Väldigt enkelt egentligen. Om jag en fredagkväll är sugen på film och tårta, så blir det film och tårta. Och jag mår fantastiskt! Så länge jag äter EN bit tårta, och inte fem...

Anyway, får se hur jag gör med uppläggningen av reslutat, de ligger nerskrivna någonstans...



Nu ska jag dricka en stor kopp vitt te, och ta en mörk, god chokladbit :) God natt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vadå "haha", fan folk ska va avundsjuka på att bo på Åland...det är sjukt fint o gött här. Usch för stockholm =)

Iaf så när jag va o käka på bönan så var det absolut inte gott, typ vissna morötter till salladen o så... men man kanske skulle ge det en ny chans då -if you say so ;)

Usch jag är så hungrig... dumma diet... man vänjer sig hoppas jag?

2008-07-02 @ 19:33:18
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Petra

Nej vad synd! Jag tyckte det var så otroligt fräscht och gott...



Hur äter du nu? Vad följer du för upplägg? För i början av en ordentlig detox mår man verkligen inte bra, haha... man är hungrig, trött, sur, får dålig hy... inte så konstigt att många bara ger upp! Men sen svänger det... men du måste se till att äta ordentligt!

2008-07-02 @ 20:54:41
Postat av: Tina

Jag kör inte en detox i och med att jag äter lite mjölkprodukter, fisk och annat. Men det blir en jävla massa frukt och inget kött, pasta, bröd (bortsett från 2 grova tortillas igår)... Har haft en del problem med att få i mig tillräckligt efter träning, ska försöka spara lite middag el lunch att sätta i mig när jag kommer hem -en smoothie räcker inte! Men i stort antar jag det handlar om att vänja sig i rätt stor utsträckning, känns som jag inte ätit mig mätt på hela veckan fastän jag ätit... Vilket inte är bra för humöret nej ;)

2008-07-03 @ 08:03:00
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Petra

Många som kör detox äter både fisk och kyckling, så länge det är ekologiskt. Ut och fiska! I åländsk skärgård måste den ju vara som bäst :)



Så länge du får i dig tillräckligt med protein och kolhydrater så är det ju bra, men det kan vara "svårt". Jag tror inte att en smoothie räcker för dig efter hård träning, nej. Hur mycket äter du på en dag? Hur delar du upp fett/kolhydrater/protein?

2008-07-03 @ 09:20:20
Postat av: Anonym

Tycker det börjar ge med sig nu faktiskt... Känns helt ok för närvarande. Hur mycket jag äter öhh...räknar inte kalorier eller så, och jag tänker inte särskilt mkt på % av diverse saker, försöker mest bara käka nyttigare än innan, vilket ju inte är så svårt haha... Men en exempeldag frukost: havregrynsgröt (fiberberikad) med hallon, banan och lite kanel + en stor kopp grönt te. Mellanmål: smoothie med frukt o bär och lite fit line joghurt eller havremjölk, lunch: bulgursallad med fetaost och en massa grönt och frön, mellanmål: frukter/grönsaker/nötter middag: fetaostpanerad lax med klyftpotatis (inte fryst i påse...) efter träning..ja det ska väl jag bli bättre på...

2008-07-04 @ 07:43:49
Postat av: Petra

Ja men dåså, du äter ju jättebra! Låter toppen, det där blir kalas det :)



Jag borde verkligen sluta feströka och dricka en massa alkohol.. men eeeh.... det är ju så roligt, haha. Rock n' roll i kombination med hälsokost! Tjohej!

2008-07-07 @ 13:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0