Mera juice, mera juice!

Hurra, hurra, hurra! Har pressat juice hela helgen, och det är inte ett dugg äckligt, haha. Har hört från många håll att det är väldigt svårt att vänja sig vid grönsaksjuice, men det ska nog gå bra... än så länge föredrar jag nog att ha i lite äpple och/eller citron, men snart kanske man inte behöver det...? Får se hur det går. Gött är det iaf!

Den juice jag dricker nu är komponerad med inspiration från "The Raw Food Detox Diet", där författarinnan Natalia Rose's juice ser ut så här;

Green Lemonade

     1 huvud romansallad
     5 blad kål
     1-2 äpplen
     1 citron
     2 cm färsk ingefära (om så önskas)

Min ser ut så här, eller, idag såg den ut så här;

Grön Saft

     1/6 kålhuvud
     1 stjälk selleri
     ca. 10 cm gurka
     1 äpple
     
Allt ekologiskt/biodynamiskt så klart...
Var lite nervös när jag skulle smaka... men det smakade verkligen gott! Som äppelmust med lite sellerismak. T.o.m. pappa smakade! Och han drack ett eget glas när jag gjorde mer senare på kvällen... han rynkade på näsan när jag berättade vad som faktiskt var i, men han kunde ändå tänka sig att dricka det igen. Duktiga pappa!

Körde i några morötter och en citron också, och det blev ännu godare! 

             

Tänk att alla de där grönsakerna (plus några morötter) blev ett stort glas med saft liksom?
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0