Slutsnackat

Seriöst, varför ska jag skjuta upp det här ännu mer? Skit samma om det inte är perfekt planerat... jag kan väl planera lite under tiden? Jag är iaf alldeles för otålig för att vänta in det perfekta tillfället att köra igång, så jag kör igång imorrn. Det får gå som det går! Jag ska juica järnet, mumsa sallad och mixa massvis med smoothies.

De nya riktlinjerna är följande;

1. Ingen mat som är tillagad (upphettad över 47 grader). Undantag OM nödvändigt är isf bönor och linser.

2. Ingen dryck till maten, drick endast (renat) vatten mellan måltiderna för att inte störa matsmältningen.

3. Frukt äts med fördel under förmiddagen, och skiljt från övrig mat. Aldrig som efterrätt!

4. Minst 1 glas grön saft om dagen.

5. Torrborstning och tungskrapning morgon och kväll.


Extra (om möjligt):
Yoga
Göra en tarmsköljning
Tvinga/Övertala någon att ge avkopplande massage (Sugen? Ring mig!)


I övrigt inga mjölkprodukter, bröd, bla bla... ja. Och ingen soja! Har läst på om soja, och det är tydligen extremt slembildande... hu. Frågan är hur jag ska hitta ett bra alterntiv till yofu... :(

Nu ska jag avnjuta en sista (nåja, på ett tag iaf) ohälsosam måltid; en rejäl bakismacka, och glass till efterrätt! Moahaha!

Kommentarer
Postat av: tina.

Usch, alldeles för mkt regler för mig. Men lycka till du ;)

Ingen soja... herregud, skulle ha grymma problem med proteinet utan soja. Fast jag tror dig angående slemmet... Det finns ju skitgoda havrejoghurtar... yosa. Men dom innehåller väl nåt annat knas sen igen =)

2008-08-25 @ 17:56:18
URL: http://pterno.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja, dom är jättegoda! Finns ju även utan tillsatt socker. Men det finns ingen naturell variant... så yofu är den enda soyaprodukt jag kommer att sakna. Men jag kommer nog att äta det även i fortsättningen, är ju ingen fara så länge man inte överkonsumerar. Som med allt annat :)

2008-08-25 @ 18:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0