Reningen har tagit tvärstopp...

Jag vet inte om jag har mig själv att skylla, men igår slog hela kroppen bakut.

Jobbade som servitör, och då får man alltid en massa go mat av kockarna. Även denna gång frestades man med himmelska rätter, så jag tänkte "vad fan". Jag tänker ju ändå inte fortsätta med raw food rakt igenom, och dessutom är det lördag. Dags att unna sig!
Så jag unnade mig. En stor, blodig bit oxfilé.
Exakt hur korkat det var att utsätta kroppen för något sånt just nu låter vi vara osagt... men inte var det ju smart. Mådde ruskigt dåligt efteråt. Det märkliga var dock, att jag på natten fick hög feber också, och en helt vansinnig värk i kroppen. Skakade av frossa, och var så samtidigt så brännhet att jag trodde jag skulle brinna upp vilken sekund som helst. Är det någon sorts blixtinfluensa som fått tag i mig? Som tur är har jag blivit väl omhändertagen, och lite ompysslad idag. Nånting gott i eländet.

Nu har jag fortfarande feber, och så ont i varenda muskel att det inte är sant. Jag kan knappt använda vänsterarmen, och rör mig i samma takt som en snigel.
 En snigel som fuskätit kött.

Kommentarer
Postat av: Maria

En blodig biff...åh fy så äckligt, ursäkta jag måste bara skriva det, du skriver ju om så mycket bra mat annars liksom! Men att äta lik, fy tusan.



Tror säkert det var köttet och allt skit i det som gjorde att du blev dålig. Hoppas du aldrig gör om det ;)

2008-09-01 @ 08:18:08
URL: http://peppen-blogspot.com
Postat av: Petra

Jag har varit köttätare i hela mitt liv, så att helt lägga av gör jag nog aldrig. Men så har jag ju lyckan att bo på Åland, och att dessutom ha en pappa som jagar. Så man vet vad man får, så att säga. Men i det stora hela har jag ju gått och blivit vegetarian nu, och jag mår verkligen mycket bättre.



I vilket fall som helst lär det dröja innan jag utsätter kroppen för en sådan köttchock igen... skämmes tamejfan. Men jag fick mitt straff!

2008-09-01 @ 10:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0