Reningen fortsätter

Rödbetor! I love it, i alla former. Främst ungsbakade, men de får jag vänta lite med... nu hamnar de färska rödbetorna i mumsiga råkostsallader, och i min juicer!

Röd Saft (ett jättestort glas!)

     2 stora rödbetor 
     1/2 gurka
     1 äpple
     1 liten citron

Svämmade nästan över, haha. Jag delar upp det på två omgångar; ett glas på morgonen, och så ett på eftermiddagen. Gött!

     


Rödbeta är en utmärkt rengörare av tarmarna och matsmältningsorganen, och framför allt levern. Rekommenderas av naturläkare som grovtarmsrenare, och renar även blodet. Rödbeta är särskilt rik på magnesium och folsyra, och är även rik på järn.
För att komma åt alla dess näringsämnen bör man äta rödbetan rå eller som juice, då de är mer aktiva än när rödbetan är tilllagad.


Kommentarer
Postat av: Maria

Oj vad sugen jag blir, när ska jag ta mig i kragen och köpa en sån där Philips juicer?? :)

2008-08-30 @ 10:16:13
URL: http://peppen-blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0