Ren och fin insida, minst sagt!

Oj oj. Tarmsköljningen var minst sagt en upplevelse... det var både skönt och obehagligt, på nåt märkligt sätt.

Kommer till Ninas Spa & Massage i god tid för att kunna sitta ner en stund och slappna av (var ju både nervös och spänd av flera skäl...), och blir mycket väl mottagen av Nina Laurén. Vi talas vid en kort stund, och sen får jag lägga mig på britsen... "Är du nervös?" frågar hon. Jag är både fnissig och livrädd, så ja, jag är nog lite nervös där jag ligger... Nåväl, in med den hemska slanggrejen, och så sätter vi igång. In med kroppstempererat vatten. Magen pyser upp som en liten ballong. Och så ut... "Hjälp!" utbrister jag lite halvt förskräckt, "Är allt det där gammalt bajs?!"  Det kan ju inte vara något nyligen producerat, eftersom jag gick på toa både kvällen innan och på morgonen... Nina säger lugnt, att visst är det gammal avföring, men att det inte är mycket alls. Tvärtom är det rätt lite, och hon kan se att jag äter bra och har en bra tarmfunktion. Jag kan inte undgå att fundera på hur det då ser ut om man äter dåligt, och har dålig tarmfunktion...?
Det fylls på med vatten några gånger, och Nina masserar min lilla pysmage med kraftiga tag. Det gör lite ont ibland, men samtidigt är det rätt skönt. Man känner att det gör nytta. Och man ser att det gör nytta...
Efter all massage och genomspolning får jag slappna av en stund i en badrock, och råd om att fortsätta med flytande föda dagen ut. Visst får jag äta mat, men då fasen ska det tuggas ordentligt (jag är ju lite dålig på det, och det vet även Nina nu). Jag håller mig dock till grönsaksjuice och smoothies, så att magen får vila ordentligt. Och så massor med tillskott av nyttiga bakterier så att tarmen blir glad! Sen imorrn blir det fast föda igen.

Så hur löd domen? God perilstatik/tarmrörelse och hyfsat bra matsmältning. Men jag tuggar maten för dåligt! Och nu när man sett hur det ser ut kanske man tänker om, innan man slarvar sig igenom tuggandet...?

Det var för övrigt blandade känslor när jag informerade min omgivning om mitt rensande spa-besök. "FY så äckligt!". Ja visst, bajs är väl inte det mest romantiska som finns, och att få en slang uppkörd i häcken är väl inte heller Gröna Lund... Men vad fan... jag tycker verkligen att det är SÅ mycket äckligare att ha allt det där hemska kvar i kroppen... hu. Vilken otrolig känsla av renhet, av lättnad, att slippa det! Jag rekommenderar alla att göra en tarmsköljning. Minst en.
Jag tänker göra fler.

(Om du är på Åland, så rekommenderar jag Nina varmt. Boka här!)

Kommentarer
Postat av: Katta

OMG vad läskigt, haha. Men ja nu blir man ju lite kluven... jag vill inte en massa gammal bajs i mig heller :( Gick det fort?

2008-08-29 @ 12:15:53
Postat av: Petra

Det tog ungefär en timme, så nja... men det behövs en timme för att få ut allt det hemska!

2008-08-31 @ 20:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0