Middag: Zucchinirullar

Bestämde mig till sist för att testa Renée Voltaires zucchinirullar till middag... lite lätt modifierat recept i vanlig ordning;

Zucchinirullar

     1 zucchini
     1/2 avokado
     Groddar av valfri sort (blev munggroddar för min del, de hade inte alfalfagroddar på fucking Mattssons i Godby)
     En jättegod röra
    
Skiva långa skivor av zucchini med t.e.x. osthyvel, och låt skivorna "fukta av" sig lite och torka dem med papper. Bred på sån där röra, lång på avokado i strimlor/skivor och groddar. Rulla ihop och servera med shoyu eller mer god röra!

Den där röran är också inspirerad av Renée, men hon hade dill och sånt äckel i sin... så i stället för att laga "En god röra", blev det "En jättegod röra"!

En jättegod röra

     1 röd paprika
     1 dl cashewnötter, groddade (blötlagda)
     1 pressad lime
     1 tsk solskensmix (ekologisk ört- och blomblandning)
      Lite mald peppar

Kör bara ihop allt i mixer! Inte så stor skillnad, men hur som helst blev det jättegott... laga gärna dubbelsats så kan man fixa ihop nåt annat nästa dag, av samma goda röra.

    

(Om någon tror att jag klarade mig på sex ynka grönsaksrullar, så kan ni tänka om... jag lagade lika många till :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0