Mera veggo!

Lagade en helt fantastisk middag idag... kan verka lite fattigt, men GUD så gott det var!

Ugnsbakad zucchini med getost

     1 zucchini
     100 g getost
     2 msk röd pesto
     Några soltorkade tomater, hackade (Jag tog typ 8... det är gott!)
     Pinjekärnor
     Basilika (hade inte färsk, så det fick bli fryst...)

Dela zucchinin på längden och gröp ur den med sked. Smeta i 1 msk pesto och hälften av de hackade tomaterna i varje halva, toppa sedan med getost, resten av tomaterna, basilika och pinjekärnor. In i ugnen på 200 grader, ca 20 minuter. MUMS! Servera med en god sallad;

Enkel rödkålssallad


     1/4 rödkålshuvud
     Valnötsolja
     Balsamvinäger
     Citronjuice
     Peppar
     Lite örtsalt

Strimla rödkålen, och "banka" lite på den, så att den blir mjuk. Häll över ingridienserna till dressingen, och tjohejsan så var det klart. Kål är bra för mycket... motverkar cancer, främjar matsmältningen, och så är det ju gott också. Ät mer kål helt enkelt!


        

Pappa, den vegetariske motståndaren, hann gå och smygsmaka i hörnet på min portion innan jag hunnit ta min bild. "Oj... det här var ju gott!" pep han förtjust, och som tur var räckte det till honom också.

Kommentarer
Postat av: tina.

Låter tokgott! Ska def testa!

2008-08-08 @ 06:48:27
URL: http://pterno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0