Couscous och småkrämpor

Det var smått kämpigt igår, att se alla smaska i sig pasta med en helt fantastisk gryta som Stefan hade lagat. Jag åt iofs en väldigt god (faktiskt!) raw pizza som jag hade med mig, men nog satt jag där och dreglade över de andras mat...
Idag blev det lite småfusk vid en lunch på Café Bönan. Visserligen en härlig sallad med bara ekologiska/biodynamiska grönsaker, men helt raw var den ju inte i.o.m. bönorna och linserna.

Dagens goa middag mättade betydligt bättre än pizzan igår. Den fick jag bara hjärtklappning av... eller om det berodde på nåt helt annat. Nåväl, dagens mål;

"Couscous"-sallad

     1 litet broccolistånd, eller 1/2 stort
     1 msk hampasmör (eller hampaolja... eller olivolja)
     1 tomat
     1/2 avokado
     En näve böngroddar
     Några soltorkade tomater, hackade (fick jättegoda, biodynamiska av mamma igår!)
     Pumpakärnor
     Nån god smet/röra (Jag tog resterna av den goda röran jag gjorde till zucchinirullarna)

Dela broccolin i mindre buketter och kör den till "couscous" i mixer. Kör ner hampasmör och krydda med valfria, goda kryddor (ingen jävla skit-glutamat!). Servera med grönsaker, groddar och god röra, och strö över soltorkade tomatflingor och pumpakärnor. Smakar väl inte direkt couscous egentligen, men det är ruskigt gott! Jag åt en bamseportion.

Rätt fint till en början...

 

Men efter 5 minuter såg det ut så här;




   
Hmm. Har trist huvudvärk nu... gifterna ska ut dag tre även denna gång. Det här är ju rena rama hardcore-detoxen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0